Mágusok Akadémiáján telepátia órán vannak a diákok, és tanárukkal a
„Gondoltam egy számra!” játékot játszanak.
Feladatotok ennek az óramenetnek a megjelenítése a Scratch színpadán.
A jelenet a következő logika mentén épüljön fel:
- A mágus tanár elmondja, hogy gondol egy számra 1 és 10 között,
a növendéknek pedig ki kell találni, hogy melyikre gondolt.
- A növendék a beviteli mező segítségével megad egy értéket,
melyre a varázsló visszajelzést ad, melyet négy kategóriába sorolhatunk:
- A bevitt érték helytelen! (nem 1 és 10 közötti a beírt kararaktersor)
- A tippelt szám kisebb a gondoltnál.
- A tippelt szám nagyobb a gondoltnál.
- Helyes az eredmény! (Program vége)
- A tippeket folyamatosan kell kérni, ameddig nem lesz jó a megoldás,
ám ha ötödik próbálkozásra sem sikerül, akkor a tanár elküldi a növendéket, hogy gyakoroljon tovább.
(TIPP: beviteli mező az Érzékelés → „Kérdezd meg…” funkciója, a választ pedig a „válasz”-ba tárolja a rendszer.)
A logikai felépítés mellett a különböző Scratch vezérlések használatát is pontokkal díjazzuk, ennek megfelelően:
- A színpad felépítése (képek, szereplők) feleljen meg a játék kontextusának (Mágusok Akadémáiája)
- Mind a négy válaszkategóriához tartozzon hangjelzés, tartozzon visszajelzés a tanár részéről,
és valamilyen vizuális megjelenés is támassza alá. (pl.: egy gömb is jelzi a válaszadást:
piros a színe ha rossz, zöld, ha jó stb. Bármilyen egyéni megoldás is elfogadható.)
- A jelenet kezdő- és végpontja egyértelmű legyen!