VSZC-IPARI Informatika Levelező Verseny 2021/2022

 

II. forduló

„Gondoltam egy számra!" (20pont)
Mágusok Akadémiáján telepátia órán vannak a diákok, és tanárukkal a „Gondoltam egy számra!” játékot játszanak. Feladatotok ennek az óramenetnek a megjelenítése a Scratch színpadán.
A jelenet a következő logika mentén épüljön fel:
  • A mágus tanár elmondja, hogy gondol egy számra 1 és 10 között, a növendéknek pedig ki kell találni, hogy melyikre gondolt.
  • A növendék a beviteli mező segítségével megad egy értéket, melyre a varázsló visszajelzést ad, melyet négy kategóriába sorolhatunk:
    • A bevitt érték helytelen! (nem 1 és 10 közötti a beírt kararaktersor)
    • A tippelt szám kisebb a gondoltnál.
    • A tippelt szám nagyobb a gondoltnál.
    • Helyes az eredmény! (Program vége)
  • A tippeket folyamatosan kell kérni, ameddig nem lesz jó a megoldás, ám ha ötödik próbálkozásra sem sikerül, akkor a tanár elküldi a növendéket, hogy gyakoroljon tovább.
(TIPP: beviteli mező az Érzékelés → „Kérdezd meg…” funkciója, a választ pedig a „válasz”-ba tárolja a rendszer.) A logikai felépítés mellett a különböző Scratch vezérlések használatát is pontokkal díjazzuk, ennek megfelelően:
  • A színpad felépítése (képek, szereplők) feleljen meg a játék kontextusának (Mágusok Akadémáiája)
  • Mind a négy válaszkategóriához tartozzon hangjelzés, tartozzon visszajelzés a tanár részéről, és valamilyen vizuális megjelenés is támassza alá. (pl.: egy gömb is jelzi a válaszadást: piros a színe ha rossz, zöld, ha jó stb. Bármilyen egyéni megoldás is elfogadható.)
  • A jelenet kezdő- és végpontja egyértelmű legyen!